söndag 10 april 2016

Mer än 50 år sedan.

Jag bodde då i ett litet samhälle. Där hade vi ett ganska stort uthus.I slutändan av det hade vi ett litet drivhus där vi odlade tomater.En dag kom en vän och frågade om vi kunde ha hans getabock en vecka när han skulle på semester.Ja visst, det gick ju bra. Vi hade själv en get då som hette Pia. Hon var snäll och barnen lekte med henne. Nu bar det sig så att vi skulle ha tomater till frukosten.Jag brukade hämta dem och gjorde så nu också.Jag böjde mig ner för att ta de som var mogna.Hade rent glömt bort getabocken.Ni förstår nog vad som hände.Jag flög på näsan rakt ner ibland alla tomatplantorna.Reste mig upp och gick in och sa att så länge den bocken är kvar så går jag inte ut där. Efter det så stod jag upp nästan en hel vecka och åt. Det är många år sedan nu men jag glömmer det aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar